zondag 11 november 2012

Naaisel 6: kersenpitkussen met rijst

Als we in bed kruipen hebben we graag warme voeten. Daarom warmen we elke avond een kersenpitkussen op voor het slapen. Alleen is ons oud kersenpitkussen niet erg lang... toch niet lang genoeg om alle vier voetjes warm te houden. En dus naaide ik vandaag een extra lang kersenpitkussen, met rijst in plaats van kersenpitten.
Inspiratie haalde ik hier, maar ik maakte er een nog langere en smallere versie van, in feite de lengte en breedte van een restje stof. Het stofje komt van Noeks en ken je misschien nog van dit zakje. Als binnenvoering gebruikte ik een oud flanellen hoeslaken, dat houdt de warmte langer vast. Het kussentje vulde ik met risottorijst, omdat we er nog veel hadden staan.
Het kussen ligt al klaar in de microgolf (2 min opwarmen), tijd om het uit te testen en in bed te kruipen!

2 opmerkingen: