donderdag 13 december 2012

Magneetbord met stof

Hier kon je al lezen over de transformatie van de bureaukamer. Ik vind het altijd moeilijk om bepaalde kleuren te kiezen bij de inrichting van een kamer. Om de keuze minder permanent te maken, kozen we ervoor om de muren wit te schilderen en kleur te geven met de inrichting. Zijn we het beu, dan veranderen we gewoon van accessoires. 
 

Zo kwam ik ook op het idee om een magneetbord te maken die met stof is overtrokken. Als we het stofje beu zijn, dan trekken we er gewoon een ander stofje over. 
Zo maakten we het stoffen magneetbord:
  • bij de lokale metaalgroothandel lieten we een dunne metalen plaat zagen op de gewenste afmeting en lieten we in elke hoek een gaatje zagen. Dit koste ons iets van 30 €.
  • bij Noeks kocht ik een leuk stofje, dat goed in de bureaukamer zou passen. Ik kocht wat teveel van de stof, waardoor de overschot als kussensloop kan dienst doen. Het stofje betaalden we 24,90 € voor anderhalve meter.
  • vervolgens hebben we het stofje op de metalen plaat vastgemaakt door langs de vier zijden een stuk stof om te slaan en aan de achterkant van de plaat vast te maken met tape.
  • Met vier vijzen hebben we tenslotte de metalen plaat aan de muur vastgehecht.
  • Met de Grundtal-magneetdoosjes van Ikea (7,99 €), en enkele gratis neon magneten van de Vlaamse Opera werd het magneetbord al wat aangekleed.
Als we later zin hebben in een nieuw stofje, dan moeten we gewoon de vijzen losdraaien en er een nieuw over hangen!
 

8 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan!
    Mijn naaikamer is ook helemaal in het wit. In het begin was het nog leeg en kleurloos, maar daar is snel verandering in gekomen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gezien! Eentje om te pinnen en te onthouden, voor als ik ooit een gepimpt magneetbord nodig heb. Mocht het zelfs helemaal leeg zijn, dan is het ook perfect als muurdecoratie. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt duidelijk hele leuke ideetjes! Dit moet ik ook eens proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super idee, echt tof met die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw, wat een tof idee! Want anders zijn die borden maar vreselijk grijs en saai !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee! Ik ben op zoek naar ideeën voor een groot weekplanningsbord en kwam op je blog terecht. Ik ga voor een magneetbord met krijtverf, zodat er elke week zaken kunnen bijgeschreven worden. Maar jouw idee van bord blijft ook in mijn hoofd!
    spurrewubsie.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. awel, dan raad ik je aan om bij de gamma een grote mdf-plaat te kopen (eigenlijk zelfs dunner dan mdf, maar ik ken daar de naam niet van) en dat dan met de schoolbordverf (ook gamma bvb) te overschilderen. Best wel met een roller en niet met een verfborstel (voor de strepen te vermijden). Wij hebben dat ook gedaan en dat werk echt perfect en heeft dus amper iets gekost en we konden het op de gewenste afmetingen laten uitsnijden. Met een krijtstif kun je daar dan vervolgens heel erg proper op schrijven en makkelijk afwassen!

      Verwijderen