maandag 3 september 2012

Het bergkot

Een tijdje terug liet ik al een preview zien van ons onder handen genomen waskot.
Het kot stelde bij de aankoop van ons huis niet veel voor: vier witte muren en een hoge plank. Met een beperkt budget maakten we er een handige bergruimte, wasruimte en administratie-sorteer-ruimte van. We deden enkele ritjes naar de Ikea en de Gamma, Ulrike haalde haar handen uit de mouwen en ging aan de slag met krijtbordverf en ik nam de organisatie voor m'n rekening.

Ziehier het resultaat:
We maakten een heuse "working station" om de binnenkomende post en paperassen te sorteren. Het gaat als volgt: Ulrike haalt (meestal toch) de post uit de brievenbus en legt alles in het onderste vakje "post". Ik sorteer als ik tijd heb en verleg naar "te betalen", "nog te doen", "bonnen en reclame" of "klasseren". De magazines, folders, ... komen in het zwarte lectuurbakje terecht. 

 De sleutelbos wordt bij thuiskomst keurig opgehangen in het vogelhuisje.
Met washitape hangen we het weekmenu aan de muur (template van I Heart Organizing). 
Voor het gemak hangen de rolletjes washitape met een touwtje aan een haakje, naast het krijtje voor het krijtbord.
Onder de "werktafel" staan vier witte vuilbakken van Ikea die dienst doen als wasmanden. Met behulp van -alweer- washitape werden ze gelabeld om de was te kunnen sorteren.

Langst de andere muur staan twee gesloten Billy kasten (ook Ikea) als berging voor etenswaren, wasproducten en kattenspullen.

Bovenaan de kasten staan twee dozen met de huisapotheek. De producten voor uitwendig en inwendig gebruik liggen in twee afzonderlijke dozen. Beroepsmisvorming, ik weet het. De huisapotheek zal je bij ons ook niet in de keuken of in de badkamer vinden (veel te vochtig).

Achter de deur bevestigden we haakjes van de Gamma waar alle bezemstelen aan hangen.
 
Om uw nieuwsgierigheid te temperen trok ik ook nog een foto van de binnenkant van de voorraadkast, maar vergeef me dan wel de rommel: 'k heb iets teveel pasta en rijst gekocht en het past er niet goed meer in...

7 opmerkingen:

  1. Wauw, de organisatiehemel! Jullie hebben dat echt efficiënt aangepakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je! we zijn nu bezig met de bureaukamer, hopelijk daarover binnenkort meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I am so impressed at how organized this space is! Love all the Washi tape details!

    xo,
    Jen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Jen, that's a huge compliment coming from the best organizer i've seen on the internet!

      Verwijderen
  4. Ohh waar heb je dat vogelhuisje en sleutelhangertje vandaan dat zo leuk bij elkaar past? Hebben, hebben!
    En die brievensorteerbak is ook erg handig, maar kan het niet vinden. Ikea...of niet? Ik ben wel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat vogelhuisje kocht ik in een prulariawinkel, geen idee waar juist. Je vind het in de meeste cadeauwinkels of ook online ("Qualy sparrow keyring"). De brievensorteerbak komt wel degelijk van Ikea,. Dat ligt bij alle bureauspullen. Veel zoekplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt top! ik was ook opzoek naar inspiratie maar de afvalbakken hebben ze niet meer bij de ikea :( zoek dus ook dichte bakken voor de was

    BeantwoordenVerwijderen