maandag 22 juli 2013

DIY letters met washi tape

Voor de trouw van mijn zus stak ik behalve het ringkussen nog wat andere dingen in elkaar. Samen met de overige getuigen maakten we een korte "hij of zij" quiz: het getrouwd koppel zit daarbij rug tegen rug en moet vragen beantwoorden met "hij" of "zij". Antwoorden ze beiden hetzelfde, dan scoren ze een punt. In dit geval scoorden mijn zus en schoonbroer geen punten maar miles (ze werken namelijk beiden voor Air France). Ze moesten 100 miles verzamelen om de bestemming "happy wedding" te bereiken. Hilariteit verzekerd!
Voor de quiz maakte ik dus twee panelen met op de voorkant "IL" en op de achterkant "ELLE". Ik gebruikte wat karton, twee takken uit de tuin, inpakpapier en washitape. 
De inspiratie voor de letters uit washi tape haalde ik hier (leve pinterest!). Het ziet er leuk uit en het is poepsimpel: je tekent gewoon de contouren van de letters op een blad papier, plakt het papier vol met washitape en knipt vervolgens de letters uit.
Daarnaast zorgde ik ook nog voor een SOS-doos, een soort van emergency kit voor de bruid.

In de SOS-doos zat het volgende:
  • spiegeltje
  • kam
  • tandenborstel en tandpasta
  • tandenflos
  • deo
  • zonnecreme
  • muntjes
  • lippenbalsem
  • zeep
  • plakkers tegen de blaren
  • verfrissingsdoekjes
  • zakdoekjes
  • handgel
  • handcreme
  • instant puisten-killer
  • haarspeldjes
  • veiligheidsspelden
  • naaisetje
  • dafalgan, motilium, buscopan en imodium
  • ontsmettingsmiddel
De doos heeft zeker dienst gedaan, ook al is natuurlijk niet alles gebruikt. Maar dat geeft niet, want binnenkort trouwen wij en dan kunnen we de doos hergebruiken! Als dat niet praktisch is!

3 opmerkingen:

  1. Tof gedaan, die SOS-doos is praktisch en hilarisch tegelijkertijd, da's een idee dat ik ga "stelen" !
    Proficiat alvast aan het bruidspaar to be!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk idee die washi letters! Ik was op zoek naar een ideetje om een doos op te vrolijken voor de verjaardag van m'n mama. Nu heb ik het gevonden! :-) Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen